Prijímanie, evidovanie, vybavovanie a kontrola vybavovania sťažností a petícií na ŠÚKL sa vykonáva v súlade s platnými právnymi normami
- zákonom č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach
- zákonom č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení zákona č. 242/1998 Z. z.
- zákonom č. 362/2011 Z. z. o liekoch a zdravotníckych pomôckach v znení neskorších predpisov
- zákonom č. 400/2009 Z. z. o štátnej službe v znení neskorších predpisov
Sťažnosti na ŠÚKL možno podať:
a) písomne na adresu: ŠÚKL, Kvetná 11, 825 08 Bratislava 26
b) ústne do záznamu (osobne): Bc. A. Bílska, Oddelenie úseku VSÚ a riaditeľa, 3. posch. č. dverí: 4.15
c) faxom: +4521-2-55 42 31 60
d) elektronickou poštou na adresu: staznosti@sukl.sk
Sťažnosť musí byť sťažovateľom podpísaná. Sťažnosť podaná telefaxom alebo elektronickou poštou sa považuje za písomnú iba vtedy, ak ju sťažovateľ do 5 pracovných dní od jej podania písomne potvrdí podpisom, inak sa sťažnosť odloží bez ďalšieho šetrenia.
Petícia musí byť vždy písomná.
Možno ju podať na adresu: ŠÚKL, Kvetná 11, 825 08 Bratislava 26
Lehoty na vybavenie sťažností:
ŠÚKL je povinný prešetriť a vybaviť sťažnosť v lehote do 60 pracovných dní.
Ak je sťažnosť náročná na prešetrenie môže vedúci orgánu verejnej správy alebo ním splnomocnený zástupca lehotu predĺžiť pred jej uplynutím o 30 pracovných dní.
O predĺžení lehoty viac ako 60 dní musí byť sťažovateľ bezodkladne písomne oboznámený.
Lehoty na vybavenie petície:
ŠÚKL je povinný petíciu posúdiť a vybaviť v lehote do 30 dní a písomne odpovedať tomu, kto ju podal alebo tomu, kto zastupuje členov petičného výboru.